dimarts, 10 d’agost de 2010

Benvolguda senyora.

Aquesta carta la vaig enviar a la Rectora de la Universitat Oberta de Catalunya a Juny-Juliol del 2007. De cara al curs següent 2008-2009 ja hi havia la possibilitat d'accedir al campus virtual amb qualsevol plataforma, i així m'ho va fer saber abans un dels vicerectors, el senyor Villaverde en un missatge. Ara ja no tinc aquell ordinador perquè es va espatllar en una fuga d'aigua que hi va haver en l'estudi on el tenia. Tinc una torre de segona mà. Us poso aquesta carta aquí perquè la trobo entretinguda i simpàtica, i soposo que la senyora Rectora també ho va trobar així. Espero.

L'altre dia seguint les indicacions telefòniques institucionals vaig haver de personalitzar el meu accés al campus virtual i imprimir la seva preciosa carta d'admissió per als meus estudis de la Llicenciatura en Humanitats en castellà donat que haig de fer el trasllat del meu expedient des de la UNED, però malahuradament en aquell instant, acabava de caviar el cartutx de tinta a la impresora i no m'havia recordat d'alinear-la. Es tracta d'una impresora i escáner també. Llavors com que el sistema operatiu Windows XP que tinc al meu ordenador portátil no donava a l'abast amb l'alineament i la connexió al campus, i, a més, resulta que Windows XP a més, s'estava actualitzant automàticament, ho vaig tancar tot ràpidament i vaig provar d'alinear la impresora i anar pam a pam.

Després em vaig tornar a conectar al campus. Al cap de una mica de conectarme em va aparèixer una finestreta procedent de …WINDOWS NT/AUTHORITY/SYSTEM… dient-me que m'havia desconnectat massa rapid I que no sé exactament què passaria d'allí a seixanta segons. Jo m'havia trobat d'altres vegades que se'm desconectava del campus si no feia clic a un botó d'acord per evitar-ho però en aquest cas no hi havia tal botó. Vaig esperar i per a la meva sorpresa l'ordinador portátil nou de fa dos o tres anys, amb el que feia poc que em connectava, va fer un reset i es va apagar i tornar a encendre de manera irregular. Val a dir que aquell mateix dia això va succeir fins a tres vegades. Permetim que li expliqui que aquest ordenador el vaig comprar a la tienda en casa i que ja va donar problemas a l'hora de instalar els diversos components fins al punt que l'enviaren a Alemanya i segons el resum de la factura que, per sort, va entrar en el termini de garantia hagueren de caviar la placa madre. La placa en qüestió, és carísima i els reset li són molt perjudicials.

Jo vaig pensar que havia passat alguna cosa amb el campus i que a l'abandonar sobtadament alguna part amb accés restringit a la meva persona determinada del mateix els administradors del sistema del campus m'havien renyat, però no era així, era un problema del mateix Windows XP. Estic tip de el meu ordenador faci coses tot sol o de que faci coses per què li diu el Windows tot sol. De vegades em poso fins i tot paranoic, i jo rebo tractament mèdic i no puc adquirir coneixements segons com.

Al Febrer del 2.008 farà exactament deu anys que vaig estudiar l'assignatura Multimedia i Comunicació a la UOC, encara recordo la conferencia que se'ns va fer treballar llavors de Nicholas Negroponte. Diu que aquest que te la virtud de tirar endavant tot el que comença, encapçala un projecte de fabricació d'ordinadors per l'accés a Internet en països del tercer món. Deien a Radio3 que com que en aquests països no hi ha connexions elèctriques els faran anar amb una mena de dinamo similar a una corda com les que arranquen un motor foraborda. Els ordinadors ja estan llestos, valdran uns cent setenta-nou dòlars. I es parla de fer servir una altra plataforma diferent de la de Windows, concretament Linux que és gratuita. També deien que el seixanta per cent del preu que paguem a l'adquirir un ordinador són despeses de publicitat, embalatge i distribució, i, un vint per cent corresponen a despeses de cost per tal de fer l'ordinador suficientment potent per al sistema operatiu que ha de dur, el vint per cent restant deien que va dir Negroponte, corresponen normalment a beneficis bruts.

No seré jo qui li digui quina plataforma ha de fer servir aquesta Universitat però penso que el tema està esdevenit violent.

Espero haver-li aportat informació que consideri del seu interès i resto a l'espera de notícies on vostè consideri oportú. A reveure.

1 comentari:

  1. M'alegro de que t'hagi agradat. Sempre és gratificant compartir sentit de l'humor.
    Cordials salutacions.

    ResponElimina