dijous, 18 de novembre de 2010

No hi ha subvenció!

Ara no recordo si vaig comentar aquí, en aquest espai, que a casa, la mare i jo no teniem gasoil per la calefacció. Avui he anat als Serveis Socials de l'Ajuntament de Tona i m'han dit que no hi ha subvenció ni finançament per a la despesa, que parlaran amb els meus dos germans, en Jordi i la Neus, perquè col·laborin amb quantitats econòmiques per portar-ne.

Com que la Neus ja va dir que ella no en portaria i a n'el meu germà ja el conec aquest dia vint-i-cinc que hi ha paga doble ja sé en què me la puc gastar. He anat a Gasoils Roqueta, del mateix Tona i m'han dit que el mínim per a que te'l portin són cinc-cents litres que puja uns tres-cents setanta euros. He dit el mínim perquè és el que m'ha comentat l'assistenta social senyora Alícia Cano. També diu la senyora Cano que de moment porti aquest gasoil i que si llavors en fa falta més ja mirarà de convèncer als meus germans perquè com molt bé puntualitza ella també hi ha el cas de la meva mare.

La noia nova que ve a ajudar la meva mare en la higiene personal, que es diu Rosa, es va queixar de que en aquella casa hi feia fred i ens van portar un radiador petit d'oli que va amb corrent elèctrica i jo li poso cada matí a la mare mentre esmorza i després li deixo engegat al lavabo per quan vingui aquella noia i l'hagi d'ajudar a rentar-se ho tingui calent.

Penso que no cal dir que ben bé podrien ajudar-nos portant gasoil i que jo ja l'aniria pagant cada mes ara que estic incapacitat i que em controlaran els diners però no ha volgut, i a més m'ha fet notar que ja té la meva sentència d'incapacitat. No sé per què.

Amb aquests cinc-cents litres n'hi haurà per engegar-la un o dos cops a la setmana perquè la casa on vivim és molt alta i grossa, i si arriba al febrer tot i així.

L'assistenta social no ha sabut tampoc dir-me per quan n'hi ha de que portin la mare a una residència, si m'ha dit però que s'ha sol·licitat plaça a la nova residència d'avis de Vic del Nadal, que és el que li interessa a la meva germana, però no sap si n'hi ha per mig any o més.

Hem sembla que ja he dit, si no aquí, en algun altre lloc que la meva germana Neus està gaudint de l'usufructe del taller que va a nom de la meva mare, que n'és la propietària i que hauria d'estar percibint en concepte de lloguer mil cinc-cents euros al mes, sense pagar res. La mare té mala sort de que ara no sigui bon temps per vendre propietats i de que en paguin tant poc, es veu. La meva germana, també quan li convé, perquè hi ha els veïns estiuejants amics de tota la vida i amb els que s'ha de quedar bé, parlava de fer un vitalici per la mare amb l'aval de la propietat, ella parla de la casa, però de moment no se'n sap res més. Només em falta que el meu tutor el dia que falti la mare es posi de la seva part i no li faci vendre les propietats perquè jo em pugui col·locar amb cocaïna fins que em mori donat que no em quedaria pas res a la Terra quan la meva mare falti. Queda clar que jo hauré de passar les mateixes penúries que la mare tota la vida. A na mí ja m'està bé, m'hauré guanyat el cel al costat dels pares però és injust. No sé qui m'ajudarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada