divendres, 19 de novembre de 2010

No podré votar... em fa ràbia.

Hola. Com heu pogut llegir en el anterior postejat sobre la meva sentència d'incapacitat, a partir de llavors deixo de ser apte per al vot electoral. Em fa molta ràbia això, perquè jo sempre anava a votar. Fins i tot, si recordeu, quan us parlava del muntatge que vaig fer a Cartagena, ja fa uns quants anys -quatre obviament-, ja us comentava que un dels meus viatges de tornada amb cotxe des de llà va ser per anar a votar. Era per aquesta época, -recordo que per Tots Sants vaig tornar a venir-, i em vaig fúmer una bona pallissa en cotxe per anar a votar, però ara no recordo amb exactitud quin dia varen ser les eleccions. Si recordo que vaig anar a votar a la tarda o sigui que molt probablement va ser un dimarts dia 31 d'octubre però m'estranya que caigui entre setmana. No ho recordo, però creieu-me que vaig anar a votar aquelles eleccions.

Quins temps aquells! tenia cotxe, carnet i feina. El cotxe me l'han embargat i ja ha estat subhastat, el carnet m'ha caducat i no mel renoven si no m'estic sis mesos sense consumir, de moment està interromput i la feina la vaig deixar perquè no es valorava el meu treball i perquè, de fet, de feina ja no n'hi havia a partir de setembre de 2007. Jo ho vaig deixar al novembre o desembre i, com em sembla que ja he comentat alguna vegada després de més de vint anys a l'empresa, dels 16 als 37 en vaig sortir amb una indemnització e cent mil pessetes o poc més -uns mil euros- i sense la possibilitat de cobrar els quatre mesos d'atur que en aquell últim any i escaig estant donat d'alta coma oficial de primera, m'havia guanyat.

Ara però tot això ja està. Percebo una pensió per incapacitat a la que he tingut dret precisament gràcies a que l'últim contracte després de deu anys d'autònom i de no se quants sense assegurar, era un contracte fixe en la mateixa empresa i els dies cotitzats em comptaven tots com a règim general, és a dir com a fixo. Total onze anys i un mes que donen prou per la pensió ed 591 que percebo actualment.

Val a dir que me la vaig jugar també i que em podia haver sortit malament si el metge que em va examinar al ICAM ed l'Avinguda Hospital Militar de Barcelona li hagués semblat que no estava prou malalt i no hagués resolt favorablement a la meva incapacitació. Hi havia una altre via que consistia a fer-me un altre contracte indefinit i agafar la baixa indefinida fins que em donéssin la incapacitat al cap de dos anys d'estar-m'hi. De fet ho vem començar a fer i vaig anar dues o tres setmanes a treballar però no em van fer contracte perquè el gestor ho va desaconsellar i a més doncs no les vaig cobrar. Recordo que en un mateix dia, un cop ja tenia els informes dels metges em vaig renovar el carnet de identitat amb uns cèntims que m'havia deixat la Consol, em sembla, i ja presentava la sol·licitud al INSS de Vic. Em van donar hora per al trenta de Novembre i el vint-i-vuit de Gener ja cobrava la pensió, la de Gener i la de desembre, a més de la prorrata de la paga extra em sembla. Ho sé perqué la quantitat que vaig percebre superava els mil dos-cents euros. Ara no la recordo segur però sé que passava del doble d'una paga mensual. I ara farà un any, aquest dia vint-i-cinc cobraré paga doble i serà l'últim mes que cobro de nou la paga, a partir d'ara ja serà repetit, malgrat que encara em falta experimentar la sensació de anar a cobrar el dia de Nadal, dia vint-i-cinc -o vint i quatre a la nit-

Moltes salutacions, ara haig de plegar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada