dimecres, 5 de gener de 2011

Estat de comptes.

Hola. Ja fa dies que us vaig donant petites notícies sobre el meu estat. Així que sense parar-me a escriure-ho us indico com estic i els canvis que hi ha hagut. Avui dimecres que tinc temps us en faré cinc cèntims en un petit resum.

El divendres anterior al pont de la puríssima o de la Constitució van ingressar la meva mare en una residència a Valldoreix. Per dir-vos la veritat jo em vaig pensar aquell dia que la vestien i arreglaven que la duien al metge de capçalera per fer-li unes raceptes noves que li calien per a la incontinència i que la metgessa em va dir que li faria, i em vaig esperar sense deixar la casa sola de les nou a quarts de dotze. Després vaig anar a Vic al centre de dia que ja no hi havia anat el dijous perquè la mare no estava gaire eixerida i a dinar al Tupí. Quan vaig tornar que eren les dues del migdia i vaig veure que la mare no hi era em vareig preocupar. De seguida vaig pensar que per sort l'haurien duda a una residència per la incontinència i pel fred. El fred provoca incontinència. Però em va estranyar que no m'en digués res la meva germana que aquell matí era allà a casa mentre la Rosa María vestia i dutxava a la mare. Fins i tot després d'anar aquella tarda a l'Internet a la biblioteca del meu poble vaig anar a la policia local que em va preguntar a veure perquè m'amoïnava si la meva mare havia marxat amb la meva germana. De fet, vaig pensar que gràcies i que tenien raó i allò m'alleujava del fet d'haver anat a Vic i no estar-me esperant a casa fins a aquella mateixa hora.

Després vaig anar cap a casa i m'hi vaig trobar la meva germana que recollia cinc coses per la mare. Li vaig demanar que on era la mare i em va dir que a Valldoreig, en una residència i que per anar-la a veure hi podia anar l'endemà mateix i em va donar una tarjeta i em va dir que era aquell número de telèfon però que per a telefonar fins el dijous després del pont perquè segons va dir eren uns dies molt...

Al divendres seguent després del pont, o potser era l'altre, vaig telefonar la mare des de casa de la Consol i vem xerrar una mica. Després vaig collir quatre fulles del jardí de la Consol i me'n vaig anar cap a casa. La mare estava bé. Ho sé. I encara ho està. Fa molts anys que està a casa i tot i que em sembla que passa una mica de gana entrehores el canvi no li fa cap mal. Tot és nou, veus gent nova i ella es trova bé i va lleugera per voltar per tota la residència com em va dir la cuidadora de Valdoreix que feia.

Després d'allò vaig portar la medicació a Vic perquè me l'administréssin donat que casualment trobava a faltar capces de pastilles que la mare volia endreçar aquell dia i que va retirar del lloc on eren em penso. Per això no les trobava. Ara em donen la medicació cada dia a Vic i l'acumulada per al cap de setmana.

També va passar que un cop tenia la tarjeta del lloc on era la mare vaig anar a Vic des de Tona a peu i em vaig trobar amb el meu cosí Joan a Malla. Li vaig poder donar les dades i també, abans de telefonar, em vaig quedar més tranquil. Ara hi vaig uns dos cops a la setmana a Vic caminant però no em trobo al meu cosí. Un dia aniré a veure la seva germana que també viu a Malla.

Per Nadal va venir el meu germà a casa dels avis i em va dir que si volia anar amb ell el dia de Sant Esteve a veure la mare amb el cotxe. Jo, que aquella mateixa setmana havia tingut dues reunions am la meva nova tutora que m'han posat de la fundació Lar arran de la meva incapacitació per el jutjat de Vic, li vaig dir que no, que tal i com havíem quedat amb la meva tutora hi aniria el dimarts següent, dia vint-i-vuit, i que m'hi acompanyav ala mateixa tutora.

El dia vint-i-vuit va venir la tutora i la seva col·laboradora i després de tenir-me tot el cap de setmana de Nadal sense tabac i havent de gorrejar pel carrer, la seva col·laboradora, la Sílvia, em va acompanyar a la botiga de queviures de Can Calvet i va pagar amb tarjeta i després vem anar a l'estanc on ja hi havia encarregat el cartró de Coburn. Després de que la tutora anés mentrestant a veure l'assistenta social de l'Ajuntament vem anar amb cotxe cap a Valldoreix. Es va passar el trencant de l'autopista i vem haver de anar a girar gairebé a Sant Vicenç dels Horts. Vaig veure la mare molt bé. Li han tallat una mica els cabells i està una mica amoïnada amb el canvi i com us he dit em sembla que passa una mica de gana entrehores, però està bé dintre lo que cap.

La Consol em va regalar uns guants negres i grisos que vaig ahaver d'anar a buscar a Les Llanes. Com que a la botiga no en vénen de guants me'ls van anar a buscar expressament per a mi i només els vaig ahaver de passar a recollir. La Consol també m'ha regalat una bufanda que tenia a joc. O sigui que ja m'han passat els Reis.

Dilluns dia deu torna a venir la Sílvia. Em comprarà més tabac i els tiquets del autocar. Així vem quedar. Li demanaré diners per anar a veure la mare. No sé com anirà. A na mi m'ha tocat vint-i-quatre euros de la loteria de Nadal i si no ja sé en què me'ls puc gastar. Us seguiré informant. Dir-vos però que aquest Nadal he menjat canelons que m'ha donat la Siseta, una amiga de la Consol i pollastre farcit congelat que m'ha donat la mateixa Consol. També m'he comprat torró de Jijona i de xocolata que encetaré per Reis.

Feliç any.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada