dijous, 27 de gener de 2011

Gener de 2011

Hola. El passat dimarts, dia vint-i-cinc vaig anar a veure la mare a Valldoreix. Estava molt espantadissa i patïa perquè no tenia cèntims. No vull dir que no tenia diners, que a na mi no me'ls ha pas demanat, si no que li va dir a la Consol per telèfon, que no tenia cèntims.

Jo vaig pensar que ja n'havia feta alguna i ara estava avergonyida davant tothom per alguna novatada. Però no és així. Ella ve d'estar-se tot el dia a casa i jugar i no tant jugar, a collir fulles del jardí. Dic no tant jugar perquè en collia moltes de fulles. N'omplia tres cossis de dos-cents quaranta litres cada setmana, de fulles, i ara allà a la residència no ho pot fer.

La mare està acostumada a podríem dir-ne, ser una feliç pecadora. Ella fa feina i pot fer-ne alguna de tonterieta i se li deix passar perquè ha collit fulles. Però alla a residència no ho pot fer. S'ajup a fer veure que cull alguna cosa però no hi ha res. Tampoc no s'hi veu gaire. Té ganes de fer feina perquè sinó es deu donar compte ella mateixa de que perd. Perd presència. A més a més té una èrnia a la panxa i potser li cau.

Els altres avis no la tracten gaire bé. No en sap d'estar amb gent. És massa bona fe. Ha perdut dos braçalets d'or i les dents postisses. Sort que les galetes que li vaig portar i que m'han dit que n'hi donaran unes quantes cada dia eren daneses i no s'ha de mastegar gaire. L'última que li he fet és dir-los a la residència, a les cuidadores, que es diu Dolores en comptes de Dolors que és el que té escrit al DNI. Espero que li vagi bé. Els hi ho he dit, perquè la noia que m'atèn quan arribo sempre parla en castellà i em va semblar més proper.

Volia deixar-li cèntims però em van recomanar que ho deixés a Direcció i els vaig donar per perduts i vaig preferir quedar-me'ls jo per comprar-li unes ulleres d'aquestes de la farmàcia per veure-s'hi millor quan cal i prou. Si li han de graduar la vista no ho podré pagar!

Ella està conscient encara.

Jo avui començo el taller de flors a La Guixa i demà l'èuscar al carrer Pla de Balenyà. L'exàmen de la UOC m'ha anat força bé. Ara em llegiré el llibre "Els Dublinesos" a l'editorial Proa de J.Joyce. Ens retrobem

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada