dimarts, 29 de març de 2011

Ònsia!

El meu pare sempre deia Ònsia! o "Me cago'm la puta d'oros". Me cago'm la puta d'oros era més gruixut i només li he sentit a dir dos cops. Un no me'n recordo i l'altre va ser quan era petit i li havien retornat un rebut del banc. Ho va dir davant de la meva germana la Neus que era qui li havia informat del retornament. Aquell dia li vaig dir a la mare que el pare havia dit allò i la meva germana hi va afegir que ho deia moltes vegades. En canvi Ònsia! ho deia tot sovint. A les notícies... quan t'havies endescuidat alguna cosa... quan no li tornaves el canvi. Una vegada la meva germana s'havia endescuidat de fer un encàrreg propi i estava molt enfadada. Vull dir que no era res per al meu pare, era per ella mateixa i ens ho va explicar. Jo també hi era. El meu pare li va dir Ònsia! I la meva germana, que era joveneta i jo petit, i ella començava a sortir a les nits amb les amigues i això, i que segurament, i com que a part del nostre pare mai li he sentit a dir a ningú allò de Ònsia!, es devia pensar que el meu pare se n'enfotia tal i com i per exemple se'n pot enfotre un que quan li expliques una cosa et diu Hòstia! o en canvi et diu que t'han enganyat quan et diu Hòstia puta! Doncs el meu pare només deia Ònsia! de vegades Ònsia Manela! quan algú feia una soldadura molt grossa i valenta. El cas és que aquell dia de l'Ònsia! a la meva germana que estava tan emprenyada, la meva germana li va dir: "Vostè papa, quan diu Ònsia!, què vol dir?" perquè la meva germana era de la guerra i serrana. El meu pare li va respondre: "Res".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada