divendres, 29 d’abril de 2011

Canvis en la tutorització (II)

Hola. Avui mateix, la meva tutora, que passa per Manresa em durà una nova llibreta d'estalvis de La Caixa que podré fer servir per treure tots els diners que m'hi ingressin. I, és que ara tinc les altres llibretes, majoritàriament també de La Caixa, bloquejades. No puc treure'n diners per més que en tingui. El director de Fundació Lar m'ha fet aquesta llibreta nova i a partir de dilluns que ve ja podré treure la quantitat de seixanta euros setmanals, m'han dit. Hem fet uns càlculs de despeses a incloure i amb els quaranta euros del menjar setmanal, els quinze de tabac quinzenals, els deu de la gasolina de tallar la gespa també quinzenals, l'oli de la màquina de segar l'herba, que gasta un bidonet d'un litre cada mes i mig o dos mesos i que val tretze euros i els tretze amb vint de comprar el tiquet del bus de Tona a Vic surten seixanta-tres euros amb trenta-dos cèntims. He mirat de negociar aquesta tres euros amb trenta-dos cèntims posant per cas el que me n'ingressin seixanta una setmana i seixanta-cins una altra, perquè al cap de l'any sumen cent setanta-tres euros de diferència, però la senyora tutora m'ha dit que té una fòrmula nova que aproxima a la quantitat fixa i que ja m'explicarà. De moment doncs a partir de dilluns podré tenir cèntims de butxaca. De fet de butxaca no gaire, però si per exemple vull anar a fer un cafè no em renyarà després ningú com va passar amb el cas d'una baggette que em vaig comprar amb els cèntims que sobraven dels que m'havien donat per benzina i oli de la màquina. Aquesta dies estic segant l'herba. Ho faig com puc perquè plou gairebé cada dia. El dimecres, a més, vaig anar a segar la del mossèn i vaig tenir entrevista a la tarda, vaig haver de marxar a les quatre, amb el Marc Riera, el nou assistent social que tinc. Abans tenia d'assistenta social la Pilar Mas que era del Centre d'Atenció a les Drogodependències d'Osona, però ara tinc el Marc Riera, vàrem fer el traspàs oficial en la presència de'n Marc i la Pilar i també jo i la tutora. En Marc Riera porta temes només de salut mental i si es donés el cas de que tornés a consumir em tornarien a passar a la Pilar, i, a més, no podria gaudir dels ajuts que se m'estan tramitant com ara de moment el Servei d'Atenció a Domicili, a través de l'Ajuntament del meu poble, ni el SALL, o servei d'atenció a la llar, per al que encara no han obert convocatòria els de la Generalitat. Diu en Marc que com que han canviat de Govern, i a més estan de retallades és normal que no obrin encara convocatòria, que tot està parat. I a més hi ha eleccions municipals. Jo no podré votar. Diu en Marc que es pot sol·licitar que em restableixin el dret a vot. Per mi sí. Amb en Marc i la tutora tramitarem el canvi de sol·licitud de plaça en una residència que tinc demanat des del trenta de setembre del 2009 per el de sol·licitud de plaça en un pis tutelat. Li he dit a la mare. Em sembla que em va entendre i va dir que no ho fes. Jo ara com ara no tinc pas ganes d'anar-hi però encara falta, m'han dit, que més o menys un any i potser llavors el que suposa una aventura de viure a casa sol ja estarà poc atractiu als meus ulls. De fet anar-me'n a viure a un pis tutelat serà el mateix. També hauré de cuinar i netejar com a casa, però més petit tot. Ara que sego l'herba tinc molta feina. Ja us he explicat alguna vegada em sembla que només disposo de tres cossis o contenidors de 240 litres per posar-la i això fa que ho hagi de fer en dues o fins i tot tres vegades. Per segar a davant de casa i el passadís de la pista de tennis que és el que faig primer i on creix més, ja els omplo, tres contenidors. Per fer el camp de futbol i a sota l'alba i al costat de la pissina de moment aquest any que vaig al dia en els terminis de creixement del vegetal n'omplo tres més. Això vol dir que en condicions normals -que no plogués-, ho podria fer entre el dimarts a la tarda, quan al vespre se m'endurien els cossis i entre dimecres i dijous, que tornen a passar els escombriaires, podria quedar enllestit. Aquesta vegada vaig començar dilluns de Pasqua i acabaré, si no plou, aquesta tarda cap allà a les sis. Dimarts vaig abocar tres cossis, dijous dos mig plens d'herba molla, i ara diumenge en faré un d'herba i dos, si puc, de restes de poda. Haig de tallar les truanes del veí per la meva banda i netejar els rosers de paret que hi ha a la tanca de males herbes i també tallar arran els boixos que fan tanca a on hi havia la barbacoa que s'ha endut la meva germana i que encara no ha tornat, i la taula de pedra, que és on feiem els àpats fa anys quan feiem servir la barbacoa.

Dilluns tinc molta feina. Haig d'anar a Vic a cercar la medicació per dilluns i per dimarts, després haig d'anar al banc, després haig d'anar al jutjat de Pau a cercar una resolució que m'han de comunicar i a les tres vénen de l'Ajuntament a fer el SAD. Aquest cap de setmana, doncs també tinc feina a netejar la casa. La vaig mantenint al dia, però em falta fer la cuina, que ja toca tot sovint, i escombrar i fregar l'entrada i el rebedor, a més d'endreçar l'habitació.

He aconseguit que no m'introdueixin totes les despeses en els diners que m'ingressaran. Així encara es pagarà la llum, l'aigua i el gas i el telèfon a través de fundació Lar. Em feia por que em donessin massa cèntims que després podria gastar-me i que no arribés a final de mes. De fet per complicar-ho amb uns diners que si pogués treure i uns diners que no tampoc valia la pena. No han pogut no desbloquejar la llibreta que ja tenia bloquejada i me n'han fet una de nova lliure. No sé si podré treure pel caixer. Jo m'estimo més anar a l'oficina així em veuen i quedo bé. Una vegada em van deixar a la oficina de Tona un euro que encara no he tornat i a la de Vic que hi havia el senyor Fabregó que coneixia el meu germà m'en van deixar en total cinc o sis que em sembla ja s'han cobrat amb les actualitzacions o el que ells anomenen "Cost pendent". En Fabregó em va dir que m'havia ajudat to lo que havia pogut. Sis euros! Val més callar.

Estic molt content que el Barça hagi guanyat al Madrid. COm diu en Puyal en Mourinho és un gran manipulador. Penso que si no guanyen l'any que ve la Lliga o la Champions el faran fora, si no abans. Si la Champions d'aquest any i la Lliga també la guanya el Barça, potser també el faran fora. De moment fan pinya tots els mitjans em sembla. Ja s'han trobat que hi ha massa vedettes al vestidor. Que es fotin.

Salutacions cordials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada