dimecres, 13 de juliol de 2011

Avui ha plogut.

Hola. Avui a la nit ha plogut i tot i que al matí a dos quarts de vuit era a casa del meu amic, hi han vint minuts caminant, no hem anat a engrassar i bufar la cosetxadora perquè a na'l meu amic li feia mal a l'esquena. M'a dit que hi aniríem més tard. Després m'ha dit que a les onze trenta, després que a les dues, i, finalment hem quedat per les sis de la tarda perquè no fa tanta calor. Això vol dir que com que avui la palla i el gra son molls i no es cosetxa, la feina d'avui valdrà per demà i no hi hauré d'anar. Son vint euros menys, però m'és igual.

Demà tinc que anar a cercar la medicació al CASD i fer el control d'orina. A la tarda vindrà la noia de la Fundació Lar a fer la visita i ha dit que anirem a pagar la reparació de la tallagespa nova. Vindrà a tres quarts de cinc. Avui precisament ha vingut l'home del taller a portar la factura.

Tot i no haver hagut d'anar a engrassar i bufar la cosetxadora i haver d'estar tot el dia pendent de a quina hora hi anàvem he pogut treballar dues hores a la tanca dels veïns tallant les truanes. Entre demà, que acabaré lo de fora al carrer i divendres que faré lo de la tanca de fora al carrer per la banda de dintre, hauré acabat la tanca principal. Després em faltaran les truanes propiament dites que fan marge amb el col·legi. En total hi hauran unes vint-i-dues o vint-i-tres hores. Em sembla que és molt. No sé com li facturaré. Potser ja em té cèntims preparats com quan li vaig fer la primera segada i son cèntims de sobres. Jo li diré que hi he estat les hores que hi he estat i que les hi cobro a deu euros. Que amb les estisores es va més a poc a poc que no pas amb la màquina, tot i que m'han dit que la màquina és més cansada que l'estri manual. però no us penseu que les tisores també cansen i fa molta calor.

A casa dels veïns hi he anat a les vuit del matí fins a les nou i quart i després hi he anat a les dues i quart fins a les tres i quart. He fet uns vint-i-quatre metres de sobre i del lateral exterior i ho he collit. No hi ha hagut gaire feina perquè a na la banda que estic ara no hi toca tant el Sol i les plantes no creixen tant. No us ho havia dit però les truanes que tallo ara son d'aquelles verdes que floreixen en vermell per Pasqua. Ja les havien fetes al febrer o al marça amb la màquina, però com que aquesta primavera ha plogut tant i a més les plantes son relativament joves han crescut molt. De fet, des de que vaig començar ara fa dues setmanes ja hi ha llocs on ha brotat de nou.

Em queden cinc euros i aquesta setmana no he ni posat benzina per al tallagespa ni he comprat cap tiquet del bus de Vic a Tona. Avui he comprat una sis quaranta nou i una primitiva però no em tocaran pas perquè tenen uns nombres molt dolents. Hi ha tres quarantes a cadascuna. També he anat a fer el carajillo de Bailey's de bon matí com ahir però avui m'ha costat dos euros perquè he hagut d'anar a un altre bar. Ahir, al bar dels iaios, em va costar un euro i mig. També he anat al migdia a fer un tallat amb gel.

Aquesta seetmana doncs m'he gastat vint-i-vuit euros en la compra del menjar i onze amb quaranta de tabac que fan quaranta euros. La resta m'ho he gastat en entrepans i begudes. No anem pas bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada