dijous, 29 de setembre de 2011

La classe a Barcelona.

La veritat és que m'agrada molt anar a classe. Anar cada dia a Barcelona, llvar-me d'hora, o no per exemple estudiar a qualsevol hora i estar en algun lloc amb gent a la mateixa hora i fent el mateix.M'he comprat un llibre de Normativa de la llengua espanyola. ¿Sabeu que han canviat coses? Que jo recordi ara per exemple es poden accentuar les majúscules i es pot veure una cosa que fins ara feia tant mal d'ulls com GRAMÁTICA. També recordo que hi ha quatre líbids: líbido amb b alta i esdruixola i libido plana. També s'admeten lívido i livido que no recordo què volen dir. Ha canviat etíop i em sembla que és un canvi important però no el recordo. Hi ha unes cinquanta paraules amb doble accentuació.A l'exàmen d gramàtica Normativa de la llengua espanyola una falta d'ortografia del tipus 'q' per 'c', per exemple escriure "cinquenta" resta cinc punts a l'exàmen sobre deu. Els errors ortogràfics dels accents resten dos punts i mig sobre deu, i els de puntuació, com per exemple les comes resten un punt.També resulta que fins ara jo podia enganyar o enredar a algún castellà esrivint el meu cognom en majúscules: "SALVANS" però ara ja no. Si el meu cognom és castellà, com ho era el de "Soláns" que vaig llegir a La Vanguardia hauré a partir de no sé quin dia el cognom SALVÁNS. No ho sé. Em sembla que és castellà, però de petit un company de col·legi d'aquí a Tona em deia que havia perdut l'accent. Em sembla que el meu pare em demanava a na mi que era el petit, que volia fer, i vem quedar en català. Se'n va cuidar el meu germà Xavier. A la meva mare li agradava prou.Ara resulta que estic una mica neguitós, perquè no puc accedir a la informació de l'assignatura perquè vaig arribar tard a classe per presentar-m'hi justament el dia següent a que en donessin les dades. Les dades del llibre de Gramática que venen a reprografia de la universitat que obren una mica més tard que no comença la classe i em vaig perdre l'adreça on es pot consultar un diccionari i una articles entre els que es comunica que la i grega passarà a "decirse ye".Podré etudiar però Gramática a casa amb el llibre que em va costar onze euros i al que vaig haver de dedicar cèntims del menjar. però menjar ja en tinc, i, els llibres m'ajuden a passar l'estona entre les deu i les tres de la tarda que no tinc clase. Puc estudiar a una sala d'estudi o a la biblioteca, que encara no hi he anat.Salutacions cordials.

No hi ha quatre /libidos/ hi ha amb b alta i amb v baixa. Podeu consultar-ho al diccionari panamericà de dubtes. Que jo tinc disponible al web de la Uni.

Ah! sí, és molt important que us digui que és de menester menjar alguna cosa per dinar. Perquè resulta que ahir quan vaig tornar de Barcelona després de no menjar res des de les , aproximadament 3:00 hores, res després de les tres i fins a les 21:00 , em feia mal la panxa quan vaig menjar. A més m'havia llevat a dos quarts de nou aproximadament. Sort que em vaig prendre també la píndola per dormir i el mal es va passar dormint. I això que no vaig fumar en tot lo dia. Salutacions cordials i fins aviat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada