dissabte, 21 de gener de 2012

Ingrés a l'Hospital de Dia Psiquiàtric d'Adults

Finalment, i, tot i que no estava gaire engrescat, aniré a l'Hospital de Dia Psiquiàtric d'Adults del Centre Osona Salut Mental de Vic.

He fet una primera entrevista d'acollida ahir divendres cap allà a quarts d'onze del matí amb la doctora Estel Soto que m'ha informat de varies coses.


1) No es pot fumar. Jo mateix avui m'he fumat l'últim cigarret abans de venir aquí a la Biblioteca de Tona i encara que abans, a l'HDA es podia fumar, i quan volguéssis, a la terrassa. Ara ja no. A planta, a la unitat de Psicòtics Aguts del Hospital General de Vic es pot fumar cada noranta minuts a partir de les 7:30 i fins les 22:30 o les 23:00 ara no ho recordo. Fins i tot a planta si no en tenies et donaven tabac (Pepe, que és una marca)


2) L'horari de l'HDA és a partir de les nou i abans de les deu fins a les 13:30 encara que:

a)els dilluns ja li he dit que arribaré tard per que vaig a comprar el menjar amb la noia dels serveis socials de la Mancomunitat La Plana.

b)els dies de cada dia, esclar, aniré cap a Tona una mica més d'hora. Vull dir que plegaré cap allà a les tretze vint per a tenir temps d'agafar l'últim autobús que hi ha abans de les 15:15 que és el de les tretze quaranta. Passa que em sembla que, per sort, no tinc, a partir del tretze de Febrer, classe a partir de les tres donat que entre pitos i flautes arribaré al Campus a les setze hores. Em sembla recordar que una de les classes sí que és a les tres però no hi arribaré a temps suposant que encara estigui ingressat. Més ben dit, els dimarts i els dijous demanaré plegar a les dotze vint per agafar el de les dotze quaranta que amb el metro arriba a les quinze hores a la plaça universitat. Es dóna la casualitat que a les úniques dues assignatures a les que ja tinc accés son les dels dimarts i els dijous que son també de 15:00 a 18:00.

3) Hi ha el detall de l'alta voluntària que segons s'exposa en el pamflet que vaig firmar i tot i que la doctora Soto no m'ho va comentar, està supeditada a l'article 211 del Codi civil espanyol, que ha estat anulat per inconstitucional i que no permet aquesta alta baix cap concepte donat el meu estatus de incapaç. hehe. Vull dir que no en tinc ni faba de què passa ni de perquè jo disposo d'aquesta fotocòpia, que, ara recordo em va portar la doctora després perquè deia que se n'havia deixat una còpia i segurament en tenen varies de caducades i que donada la poca afluència de gent i/o les retallades i el fet que la sentència en qüestió és del dos mil deu han quedat en un calaix a disposició dels pacients de segona o sense acompanyants o tafaners de mena. Soposo que tot el rebombori que ocasionen aquests meus comentaris en diferents fòrums i blogs no afecti almeu tarannar dins l'HDA. És més hi ha un supòsit que podria obligar-me a no fer referència a les meves experiències en l'HDA i fins i tot a seguir un mètode de tractament que m'impedís comunicar-me obertament en referència a personatges amb qui em trobo i a les contrapatologies rebudes allà. Vull dir que diuen que s'ha de seguir el tractament fins i tot fora de l'HDA.


4) La doctora m'ha dit que ara serà ella qui em portarà, però no sé si era per a que firmés el paper susodit i del que no en disposo còpia huahua.

Haig de dir que trobo del tot necessari aquest ingrés a Hospital de Dia, i que estic segur de que serà molt útil si segueixo sense fumar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada