divendres, 17 de febrer de 2012

D'això de Manresa.

Ja us he explicat això de Manresa. M'hi faran anar si m'admeten esclar. Haig de fer una entrevista a la que m'acompanyarà la delegada de tutoria, na Assumpta, però de moment ja han omplert tots els papers i només falta la resposta de la Generalitat. Resposta que s'ha de produïr en els següents trenta dies.

Mirat d'una manera, anar a Manresa em fa fins i tot il·lusió. Viure a ciutat i tot això. També estaré acompanyat per jovent, m'han dit, i, per tant no tant sol.

M'ha dit l'Assumpta que la fundació lar hi va un cop a la setmana a Manres, i m'ha dit el treballador social Marc Riera que a Manresa tenen els mateixos recursos que a Osona: Hospital de dia, Centre de salut mental amb servei de psiquiatria, etcètera

També, ja us ho he dit, hi ha forces autocars ara cap a Manresa des de Vic de l'ordre de sis o set durant el dia, i des de ben dematí fins cap allà a les 19:30, així que podré venir a tallar la gespa de la casa i la dels veïns i cobrar els dinerets que em fan tanta falta: M'haig de comprar unes bambes, uns pantalons i moltes coses, i, a més encara haig de pagar el jardiner que va esporgar l'alzina i el tiler.

El jardiner ha caigut d'una escala i s'ha trencat no sé pas què que li han eguixat els dos braços fixos i sembla un cranc. Es veu que l'han de péixer i netejar-li el culet.

També podré continuar estudiant a la UB i anar en tren o suposo que autobús a Barcelona els dos dies a la setmana que hi vaig anant. Per cert, vaig començar a anar a classe el passat dia catorze. Porto quatre classes, dues de Literatura catalana: Terminologia i Metodologia i dues de Anàlisi de Textos d'una hora i mitja cadascuna. Total sis hores i dotze fulles d'apunts que encara ara haig de passar a net, la qual cosa em va molt bé per a estudiar, molt millor que per exemple llegir i rellegir i mirar de memoritzar a aquestes alçades del curs en el que importa és seguir bé les classes i estar al dia del que es va comentant.

També, avui mateix, m'he demanat un llibre en préstec a la biblioteca Joan Triadú de Vic. Un d'en Jakobson. Espero que sigui fàcil de llegir.

Passa que, a classe, estic ben segur que hi ha molta gent que segueix les clases sense el més mínim esforç tot gaudint d'un bagatge cultural i formatiu adient als estudis que cursem. Vull dir que segur que hi ha gent que havia sentit a parlar abans de la definició que fa Plató de la Poètica i tot això que a na mi m'és completament novedós perquè potser he oblidat dels meus anys de estudiant de COU, més que res perquè això de Plató ho vem donar a Filosofia i no a Literatura i no es parlava de la Poètica per a res encanvi sí que del món de les idees i tot això; i, per tant dominen i no el cal anotar la meitat dels coneixements que jo apunto i que trobo imprescindibles de cara a la repassada abans d'exàmen, sense la qual segur que no sabria què explicar llavors.

EN el cs que m'ocupa haig doncs de apuntar com un ximple durant tres hores cada dos dies i la feina se m'acumula. Però així practico l'escriptura hològrafa i ara no faig tanta mala lletra, que ni jo mateix era capaç de mantenir inteligible durant més de dues línies, sis mesos ençà. Estic molt content d'això.

A la UB també s'ha de fer avaluació continuada i hi ha força feina que comença ben aviat. Així que m'en vaig a veure si entre avui i demà passo aquests apunts aquí a la biblioteca de Tona que hi ha calefacció i em vaig posant al dia de manera que el desdesori no esdevingui inabastable.

Salutacions cordials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada