dissabte, 14 d’abril de 2012

He fet una visita a Tona

Hola. He fet una visita a Tona. He anat també a segar la gespa dels veïns i ja m'han, fins i tot, pagat. També he cobrat de l'altre veïna a qui li faig un parell d'hores de feina al seu jardí netejant els racons. Gairebé ja m'he gastat els diners! Ara torno a ésser a Manresa. Vaig tornar ahir divendres al matí. A casa, vull dir a TOna hi vaig anar el dimecres amb l'autobús de les onze i la mateixa tarda de dimecres vaig poder aprofitar per segar tota la gespa dels veïns. De fet hi tinc entre tres hores i mitja i quatre de feina, però si tenim en compte que també haig de recollir la gespa n'hi tardo unes quatre i mitja-cinc. Dijous vaig segar la part de davant de la gespa de casa que li feia molta falta donades les pluges. Si no ho hagués fet auqesta setmana hagués corregut perill de tenir-hi massa feina perquè la gespa de davant de casa és molt jove i creix molt. A més cal tenir en compte que ja l'hi havia fet una primera segada amb la màquina d'empènyer que no va deixar gaire gespa tallada però que s'ha notat a l'hora de créixer amb les plujes. Em sembla que la segada la vaig fer abans de setmana santa, és clar, però ara no en recordo el dia. Devia de ser el cap de setmana anterior perquè recordo que dijous abans de la festa vaig venir a dormir a quí a Manresa i vaig marxar divendres al migdia. Llavors el cap de setmana devia segar la gespa a davant i al vol de la pissina, vaig venir dilluns i fins al dimecres després de Pasqua uqe l'he hagut de tornar a segar. Això fa uns onze dies. Ja és això. La gespa de davant, com que és tant jove i bona creix molt. Si continua plovent cada diaels dimarts de l'altre setmana ja la podré tornar a segar. Per això miraré d'anar a casa entre dilluns i dimarts que ve per fer el troç del jardí que encara no s'ha fet perquè el proper dijous ve una inspectora de la Generalitat a visitar el pis i hi haig de ser. A més s'ha d'aprofitar cada tongada de bon temps. Tinc tiquets d'autobús de Manresa VIc de sobres de moment i a més divendres que ve ve la Berta de la Fundació. Auqest divendres ja va venir l'Anna Jordà, també de la Fundació Lar per acompanyar-me en la primera visita al metge-psiquiatre doctor Jordi Giménez Salinas. La visita va anar molt bé. El doctor Giménez Salinas és molt amable. Ara estic a un locutori del costat del pis on no hi ha gaire gent. Tampoc és que sigui massa gran el locutori. Hi ha sis ordinadors i sis cabines i hi ha dues cabines ocupades i també ocupats tres ordinadors. Val cinquanta cèntims l'hora. És molt econòmic, trobo. Passaré d'anar a la biblioteca a fer cua i trobar-me els ordinadors reservats. Avui he anat un moment a veure la mare a Valldoreix. He hagut d'agafar el tren de la RENFE fins a Sabadell Centre i després fer transbordament a els Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell Rambla que està a uns set-cents metres per agafar els FGC a Valldoreix. He agafat l'autobús urbà d'anada però no de tornada. En sortint de veure la mare he anat a peu de la residència al'estació dels ferrocarrils. Dijous, com que va ploure a la tarda i dimecres m'havia telefonat en Pep Vinyets vaig a nar a veure si el veia al bar i em vaig prendre una cervesa. Aquest matí quan m'he llevat m'he trobat malament. Em passa sempre que bec alcohol, al cap d'unes trenta-sis hores i sempre a l'hora de llevar-me em trobo molt malament. Prò amb una coca cola s'ha passat. Ës només al moment de llevar-me. Quan celebro les onomàstiques de aniversari de període sense consum, aproximadament cada mes, i em prenc un carajillo de Baileys també em passa: L'endemà no, però el dia següent tinc molt mal de cap. En comparació encara m'ha fet més mal el cap amb la cervesa que amb el carajillo, potser perquè normalment el carajillo m'el prenc al matí i en canvi la cervasa me la vaig prendre a les cinc de la tarda. A la UOC fa dies que no hi ha gens d'activitat. Gens ni mica. La gent deu estar molt enfeïnada estudiant i no es fa servir gens al fòrum de tutoria. M'agrada la UOC però no compto que em matriculi el semestre vinent. Tenia la idea de fer psicologia a la UOC i potser així us ho vaig explicar, però encara no ho tinc gens clar. Avui m'ha agafat la vena de fer Enginyeria de mines aquí a Manresa, després de que portés també uns dies volent fer infermeria també aquí a Manresa. No em veig fent d'infermer. Potser, a més tinc més possibilitats d'esdevenir psicòleg que no pas enginyer, però ben mirat, i si ho aconsegueixo, una vegada superat el tràngul de posar-me al dia amb les matemàtiques, es tracta d'una carrera molt més pràctica que la psicologia. També haig de tenir en compte, sobretot ara al segon semestre, que hi ha uns dies a la setmana que haig d'anar a segar la gespa a Tona. No m'en puc desdir i em calen molt els diners. Dic que haig de tenir en compte això d'anar a Tona perquè resulta que em perdria classes. No tenen perquè ser moltes les classes que em perdi, perquè molt probablement pugui segar la gespa entre divendres i dissabte que els veïns no hi son, i segurament podria continuar fent els racons del jardí de la veïna i cobrant, per tant, els vint euros que ja em suposen, per si sols, l'import del trajecte Vic-Manresa i deu euros de més. Com que segurament m'acostumaré als diners faré totes les combinatòries en aquest sentit. Veurem com va l'estiu i si tinc temps de preparar-me les matemàtiques amb el CD-Rom de matemàtiques especial per a la enginyeria informàtica de la UOC que ja vaig trobar. Si puc fer tot el CD-Rom abans del juliol en que es tanqui el període de matrícula a la universitat segurament em matricularé de enginyeria de Mines. Sinó ho faré de psicologia a la UOC. No sé com vaig de capacitat. Les matemàtiques les he enteses sempres i l'únic decalaix que porto és que vaig fer l'opció de lletres mixtes a COU i per tant no vaig fer ni matemàtiques, ni física ni quimica ni dibuix tècnic. No és però cap problema greu. Només sortint-me de les matemàtiques n'hi haurè prou per superar la física i la química sol esdevenir pràctica i fàcil. El dibuix tècnic... ve en el dibuix tècnic tinc la sort de que soc delineant. A veure com va. M'ha dit que si supero un període d'adaptació indeterminat al pis de Manresa em portaran l'ordinador al pis i m'hi posaran Internet. Penso que fora bo aprofitar el fet que a la UOC puc estudiar a qualsevol hora i qualsevol dia de la setmana i deixar-me de romanticismens amb la enginyeria. Segur que si. A reveure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada