dilluns, 14 de maig de 2012

M'han diagnosticat trastorn esquizo-afectiu!

Hola. M'han diagnosticat en l'últim diagnòstic aparegut en un informe oficial trastorn esquizoafectiu. Això vol dir que a la pràctica soc un afectat de transtorn bipolar malaltia que per cert té forces medicacions comunes am la malatia que arrossegava fins ara, l'esquizofrènia paranoide. El diagnòstic ve arran d'unes converses que vaig tenir en el meu recent ingrés a Hospital Psiauiàtric d'Adults del Centre de Salut Mental d'Osona tot just abans de venir aquí a Manresa i que l'informe per trasllat es fes necessari. En aquestes converses amb la doctora psiquiatra Estel Soto vem establir que pateixo cicles alts i baixos que en el meu cas es donen a partir del mes de setembre i fins passades bastant les vacances de Nadal per passar a periodes baixos durant part de l'hivern i sobretot molt de malestar ara a la primavera amb els constants canvis de temperatures i clima. A la tardor acostuma a fer pràcticament cada dia més fred dedueixo jo i és quan surten gairebé tots els fascicles col·leccionables els anuncis de acadèmies d'idiomes i de ls estudis universitaris. Fins i tot quan treballava, moltes vegades m'havia apuntat a diverses universitats amb el consentiment o no del puto amo de l'empresa. I així m'ha vingut anant com molts de vosaltres estimats lectors ja podeu saber després de les parrafades i rotllos que us explico. Aquest nou diagnostic obra tota una sèrie de noves actuacions per a la meva persona. Potser podré reduir l'antipsicòtic, el Risperdal al menys en la seva dosi oral que tant em molesta als dematins per llevar-me i la repercussió del qual s'extén fins gairebé el migdia precisament en aquesta primavera tant freda. Malgrat acabem de passar una onada de calor. Avui he dormit amb la finestra oberta de pal a pal. Penso que l'esquizofrènia és més ambigua. Donat que els meus principals problemes que recordo ara en la pubertat i l'adolescència era sapiguer què en pensava de mi la gent i les revelades opinions i no trobar-me tant enrotllat com jo mateix em pensava que era i riure per tant sol hehe passa que el transtorn esquizo afectiu s'avé més al que pateixo malgrat si hi ha molts períodes de la meva joventut que no recordo normalment associats a l'excés de consum d'alcohol i potser en periodes puntuals i durant aquests excessos algunes drogues que ni jo mateix sabria ara anomenar. De les parts en que no bebia tant en tinc més records. Potser això no és esquizofrènia i al diagnòstic el 1994 es varen equivocar o potser el que es va equivocar va ser el metge resident en substitució del lesionat titular quan va plasmar per primera vegada també un trastorn d'esquizofrenia paranoide allà pel dos mil vuit. Estic content de ésser bipolar perquè el meu millor company del nou pis ho és i és molt sociable. Els bipolars també estan almenys aquí a Manresa més organitzats en associacions a les que ja m'han convidat. Ben cordialemnt

3 comentaris:

  1. Ostres, ets la primera persona que conec amb aquest trastorn tan poc conegut. A mi també em van diagnosticar esquizoafectiu fa dos anys arran d'un ingrés a un centre psiquiàtric. Ens llegim!

    ResponElimina
  2. Has de caminar cap a l'esquerra si no estàs segur del què fas. Si n'estàs segur mostra't caminant cap a la dreta. Si t'avorreixes: Digues-ho.

    ResponElimina