diumenge, 24 de juny de 2012

Ja ha passat Sant Joan... Ja som a l'estiu!

Hola molt bon dia. Deu fer una hora que vaig donant voltes per Manresa amb la intenció de connectar-me a Internet. He anat a un i altre locutori, i, encara el que han obert més d'hora ha estat el del cantó de casa... hehe

L'estiu fa dies que és aquí a Manresa. Fa molta més calor que a Vic i sobretot que a Tona, que com és en un àmbit rural és molt més fresc. Em sembla que ja us he dit que, a banda de les característiques de la casa on vivia abans que era feta de maons i era molt fresca, la temperatura nocturna fa que dormi amb la finestra i la persiana obretes de bat a bat. Tot i això, per raons de la medicació, acostumo a llevar-me a la una de la nit i encara fa calor. No és fins a les tres que refresca una mica i la cosa s'allarga fins a les vuit o les nou.

A aquella hora tanco la persiana i la finestra uns deu minuts després de llevar-me. Llavors al migdia encara... després de haver-me dutxat al dematí, estic prou fresc jo i el quarto com perquè quan m'adormo a fer la migdiada m'hagi de tapar amb el cobrellit perquè tinc fred.

Tinc moltes ganes de fer coses aquest estiu, però sé que em costarà molt tot això d'estudiar. Més que res perquè estudiar no acostuma a agradar a ningú i a més no en tinc costum. Però de mica en mica. No cal que m'hi obsesioni tot i que no estaria bé començar el curs sense haver acabat el CD-Rom -ja vaig per el mòdul 4 de 5 i haver almenys fullejat intensament els llibres de Física i de Química.

A més haig d'agafar costum i hàbit d'estudi de cara a les cinc hores de classe que tindré cada dia al setembre i les tres o quatre dièries també que hauré de dedicar a l'estudi si me'n vull sortir. No puc perdre aquesta oportunitat de progressar.

Pel que fa al pis, en Josep Maria està molt pesat. No us enganyo si us dic que aquesta setmana ja porta uns vuit litres de Cocacola. Divendres se'n va anar a dormir a les tres després d'anar a les nou a veure un seu amic aquí al barri. L'altre dia diu que s'havia pres quatre cafès de màquina.

No estic per tonteries. Si es posa mot pesat li diré a la infermera, però a na mi que no m'atabali amb anar al vespre aquí i allà a la nit. Encara que em convidi.

Està també molt enjogassat. L'altre dia es volia assentar al meu llit! No us ho he dit que ha agafat fongs a la pell de l'esquena? Doncs sí. I, l'altre dia vem rentar les fundes dels coixins d'un dels sofàs, els que ens hi estiràvem ell, o jo també, i tot seguit es va estirar aquell mateix dia sense samarreta tornant-ho a contaminar.

Els fongs poden venir de moltes coses: el tren, la planxa etc. suposo, però jo he deduït que es tracta que de vegades quan jo estava al sofà comú ell s'assentava, sense samarreta també, al sofà on normalment s'hi asseu el negrito després de llevar-se i dormir vestit i amb mitjons, passejar-se descalç -amb mitjons- per tot el pis, inclosos els lavabos i estirar-se amb els peus al damunt del sofà.

Segurament el negrito també té fongs però a ell no se li veuen, és clar. En Josep Maria s'ha de rentar, després de dutxar-se, amb un xampú especial i se li ha de posar un espray a l'esquena abans de vestir-se. Hi ha pells i pells, és clar, però no em faria gens de gràcia contaminar-me... em faria molta ràbia i ell no té cura de res. És un maleducat i un pallissa.

Ara no m'estiro mai al sofà. Jo sempre vaig amb samarreta per casa.

Ja ens veurem

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada