divendres, 1 de juny de 2012

Tinc noves notícies sobre lo de iniciar uns estudis.

Hola. Primerament us diré que la Fundació Lar a través de la seva delegada, la senyora Anna Jordà, s'ha mostrat en principi reàcia a pagar la matrícula corresponent al semestre vinent de setembre del 2012 al Febrer del 2013. Abans us diré, per a tranquilitzar-vos, que està decidit iniciar els estudis de Grau en Enginyeria de recursos energètics i miners -o quelcom que s'anomena de manera semblant- a la facultat de l'Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM).Es, a més, una decisió ferma, tot i que fins a avui mateix, i després d'un comentari del meu nou psiquiatre assignat pel seguro, senyor Jordi Giménez-Salinas Botella, encara ha estat tamptejat per la possibilitat d'estudiar, com va dir ell, alguna cosa de Ciències de la Salut a la FUB (Fundació Universitària del Bages). Però resulta que aquest senyor, o bé somnia truites -com jo fins que hi he anat aquest matí, al FUB-, o no era conscient en el moment de fer-me la recomanació en alguna mena de lapsus lingüe inexplicable, del fet que la FUB és una escola universitària privada i tot i que amb la meva condició de disminuït amb in grau de discapacitat reconegut per la Generalitat de Catalunya superior al 33% puc gaudir-hi -al FUB- d'un descompte de, m'ha dit la secretària, d'uns mil tres-cents euros, encara i fins i tot llavors, n'hauria de pagar uns tres mil i escaig -d'euros-. Val a dir que tot això d'estar tutelat per una fundació vesteix molt i tal. Més encara si tenim en compte, -algun dia li explicaré al doctor Salinas-, que no essent de Vic, -sinó encara de més lluny de Manresa- (Llinars del Vallès), i, encara que no sé ben bé des de on s'apropa la senyora delegada Anna Jordà cada vegada que m'acompanya al psiquiatre -aproximadament un cop cada dos mesos, per un cop, aproximadament, al mes que veig a la auxiliar- i el metge es pot haver pensat, entre altres coses perquè normalment sempre hi vaig modat al metge, m'afeito cada dia i damés detalls llunyans al mundanal ruido i ordinarieses vàries que acompanyen per exemple algun dels meus companys de pis, o a la majoria dels malalts atesos en el CSAM de prop de l'Hospital de Sant Joan de Déu que és el que tinc assignat, i no és per fer el pijo... i, potser pel fet d'haver-li dit en alguna altra ocasió que havia estudiat uns anys a la universitat privada de Vic, i, de fet podria ser el cas si la meva vida hagués discorregut lluny de la cocaïna, doncs deia, em sembla, que el metge psiquiatre s'ha pensat que soc mil·lionari. O suficientment acaudalat com per pagar tres mil euros de matrícula anuals. De fet, vindrà just, encara que m'és impensable ara com ara que això no sigui així, vindrà just deia que la Fundació Lar em pagui els aproximadament cinquanta euros que m'han comentat avui al matí també, com a import quadrimestral de matrícula a la UPC per a fer l'Enginyeria de Mines. Haig de dir que el meu grau de disminució (del 76%) hi ajuda molt, multiplicant per dos o per tres l'estalvi que és de la totalitat del import dels crèdits, de la meitat de l'import de les taxes, i del corresponet recàrreg per a segones matrícules d'assignatures suspeses, segons m'ha semblat entendre en la visita que he fet avui a la Secretaria de l'EPSEM a l'Avinguda Bases de Manresa. Així doncs, estic prest per a realitzar, el proper dimarts dia cinc de juny, com em sembla ja us he comentat alguna vegada la Preinscripció oficial Universitària, i a més fer-ho sense que en principi hagi de fer valer la meva condició de disminuït per tal d'assolir-la -la plaça- donat que l'última nota de tall de l'enginyeria de mines és de un cinc pelat. De totes maneres ho tornaré a consultar, perquè donat el cas, acudiria a la Via Layetana de Barcelona per tal que me n'hassignessin una de les que tenen reservades. No sé on escrivia aquesta setmana passada, ah! sí! a una enquesta de valoració del curs com a malalt mental que m'ha enviat la UOC per correu electrònic, doncs allà escrivia que fins i tot em veia amb ànims de sol·licitar una moratòria en la Normativa de permanència a la UPC al respectiu o respectiva senyor/a rector/a tot i que m'han dit a secretaria, -ho van fer l'altre dia- que això en principi no és possible. Suposo que a na ningú encara se li ha ocorregut de ésser disminuït psíquic i demanar-li en una instància al senyor/a rector/a, però tot és començar! Fins aviat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada