divendres, 24 d’agost de 2012

Avui he repassat les matemàtiques... una mica.

Hola. Avui m'ha vingut bé de continuar repassant les matemàtiques a través del apunts que vaig prendre a la Seu UOC amb el CD-Rom. Ara no disposo de cap ordinador on pugui instalar el CD però, i, a més, suposo que això deu ser tant impossible de fer al locutori tal i com ho era a la biblioteca de la UPC. No he pas estudiat molta es tona però en la propera sessió acabaré amb tota l'àlgebra a repassar. He fet propietats del producte de matrius i sistemes d'equacions. Concretament he repassat les de grau 1 i dues incògnites. Me n'he sortit prou bé. He vist els sistemes d'equacions de primer grau de dues incògnites i els seus tres mètodes de resolució. Fins i tot he gosat fer un exercici que m'ha sortit bé. També he vist les tres possibilitats de solució dels sistemes. Compatible (determinat o no) i incompatible. També he vist la implicació gràfica: rectes, que es tallen, que son sobreposades i que son paral·leles i per tant no tenen un punt de tall ni infinits sinó que no tenen cap sol·lució. L'àlgebra ja us ho vaig dir la porto bé. Prou bé. De fet ho entenc tot i potser em cal una mica de pràctica per agilitzar la resposta i no cometre errors típics i tant típics com tontos. L'analisi matemàtica o el càlcul infinitessimal em fan més por i me n'entero molt menys. La setmana que ve encara no obren la biblioteca de la UPC. Serà el següent dilluns dia tres, i el dia dotze comencen les classes, però no és fins al dia 17 que obriran la biblio UPC a la tarda. És aquí mateix i no tinc la feina feta. M'hauré d'esforçar més durant el curs. Potser no només és millor així, sinó que és com ho he fet sempre. Disposo de gairebé tites les tardes d'entresetmana del curs per progressar i estudiar els apunts de cada dia, els del CD-Rom i els exercicis que em manin. A més sempre puc anar al despatx del professor a fer el pilota i demanar dubtes. Una vegada tot i anar bé en els ensenyaments de Informàtica III de la UVic ho vaig fer i vareig treure una matrícula dHonor. Matricula d'honor a la Uni! Soc bo! Era abans de consumir cocaïna. Passa però que eren uns estudis de diplomatura, o antics estudis de tres anys de càrrega lectiva que a més s'ha vist augmentada no només en un any sinó que son estudis més tècnics i especialitzats i difícils i que a més els respectius crèdits que es cursaven i que inplicaven deu hores de classe per cada crèdit, han passat als 25 hores lesctives el crèdit. A més, més de la meitat de les hores lectives se suposen d'autoaprenentatge. No s'hi val a badar. Val a dir que l'assignatura Informàtica III dels ensenyaments de CC Empresarials versava sobre les bases de dades: disseny i tal, i que no m'en enrecordo de res perquè això va ser abans del 2002 o 2003, just abans de deixar els estudis perque vaig haver d'anar a muntatge a León i vaig començar a consumir abandonant els estudis que ja enfilaven la seva finalització. Anava força ben encaminat i amb una mitjana de notable alt. Al pare no li va agrada que estudiés i em despreocupés, potser, una mica de la feina. La veritat és que llavors tampoc n'hi havia gaire de feina. Ara haig de plegar. Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada