diumenge, 5 d’agost de 2012

En Josep Maria s'ha relaxat

Hola. En Josep Maria està molt més tranquil des de que ha tornat de les vacances amb la seva germana. Han anat a Cubelles i a tot arreu on anem hi ha un iman d'aquests de les neveres de'n Txarli Rivel. Son souvenirs de la ciutat. Ha passat, em sembla, que al haver-se enfadat amb la seva germana Maribel ha vingut més displicent amb tots nosaltres i hem passat una bona setmana. Ara s'està tornant a engegar i acostuma a anar a dormir a les dues quarts de tres de la nit. No està però ni tant agressiu ni competitiu com abans de marxar. Millor. Ahir i avui fins i tot em anat a fer dos cafès amb llet descafeïnats i amb gel. Avui he llegit un post a La Panxa del Bou. sobre les carmanyoles i els col·legis. Es veu que les famílies que decideixin de no pagar el menjador i el dinar de cada dia a l'escola, hauran de abonar al menys, i més o menos, la meitat que els que sí que ho fan en concepte d'ús de microones i de camarera. Quin xou. Jo estic molt bé i dormo moltes hores a la nit. Normalment m'adormo cap allà a les nou i em desperto a les sis amb el despertador i encara que els dos últims dies m'he despertat una mitja hora cap allà a les dues quarts de tres puc dir que estic descansat. A més a més ara haig d'nar a cominar ben de dematí i amb el xandall aproximadament una hora i mitja. Avui hi he anat i he fet el mateix recorregut que cada dia feia per anar a la biblioteca de la UPC però una mica més llarg. No he suat però perquè avui més aviat no fa tanta calor. És més, aquest matí està núvol i han dit a la tele que potser a la tarda plourà. Ahir em va telefonar la Consol. Estava al locutori i no tenia cobertura així que li vaig haver de deixar un missatge al contestador de casa sev a la tarda després de provar durant el dia de que m'agafés el telèfon. La Consol no només no té diners sinó que té deutes amb el paleta i el pintor que li va pintar el pis que té recentment abandonat per els inquilinos. El pintor, ja us ho vaig dir, l'ha amenaçat que si no li paga li cremarà la casa. El paleta li ha dit que la denunciaria. A Mobles Pirineus de TOna els hi deu més de mil euros. ENcara bo si pot pagar en tres terminis l'import total de la botiga de queviures encara que això de la botiga de queviures em sembla que és el que l'ha de fer patir menys. M'ha dit la consol que si volia que hi anés avui a Tona. Li he dit que no tenia cèntims per el viatge i que a més la setmana que ve em toca pagar la meva part de la compra dels productes de la neteja del pis i m'haig de comprar tabac perquè ara resulta que fumo més d'un paquet al dia i amb els tres cartrons que em va comprar la Berta, l'auxiliar de tutoria no en tindré prou. N'hauré de comprar dos o tres, però no sé on aniré perquè l'estanc on vaig sempre està tancat per vacances tot el mes d'Agost. Fins el vint-i-pico. Em sembla que passaré un agost desesperant. Per sort, dijou vinent, encara que tot just no m'han dit la hora de dia, encara que de ben segur serà al dematí, he quedat amb la Anna Jordà, la Delegada de Tutoria, per anar a empadronar-me a l'ajuntament de Manresa i poder així, gaudir del servei de metge o metgessa de capçalera que tant bé m'anirà donats els escarafalls que fa la infermera o auxiliar d'infermeria cada dilluns o dimarts quan ve a fer la visita i veu que he anat a urgàncies. Es veu que urgències és molt cart. Suposo però que paga el seguro però entenc que no és plan. Val a dir que la última visita a urgències em van despatxar en cinc minuts després d'un problema ocasionat precisament per una altra visita a urgències el cap de setmana anterior i els antibiótics que m'han ocasionat fongs a la gola. Ara mateix només em fa mal quan fumo, però encara tinc les papil·les gustatives de l'arrel de la llengua dilatades, i la llengua extraordinàriament neta i vermella. Aquesta setmana la tinc molt plena perquè el divendres dia deu ve també l'auxiliar de tutoria aquí a Manresa. Hem de fer compra de productes de higiene personal al Schlecker que en la última visita no vem fer, m'ha de portar el tabac des de TOna perquè com ja us he dit l'estanc de prop de la plaça sant ignasi de Manresa està tancat i hem d'anar a pagar a la farmàcia quinze euros corresponents a quinze receptes que m'han fet durant el mes entre les medicines que prenc per prescripció del psiquiatre i les que m'han receptat a urgències. Ah! sí, és veritat! no em recordava que el que em va dir l'auxiliar d'infermeria sobre que m'havien cobrat tres euros per cada antibiòtic no era cert. Només em van cobrar l'euro de la recepta. A partir d'aquest mes de setembre em cobraran però el percentatge corresponent fins a un topall de uns seixanta-cinc euros anuals. Penso que encara que vistos els preus desorbitats de les medicines, sobretot el Risperdal CONSTA injectable està bé que tots paguem una mica més. En contrapartida hi ha la impossibilitat de treballar i la invalidesa per treballar també i el fet que has de viure amb sis-cents euros al mes. A més a més, també passa que rebo una subvenció per estar a la llar amb servei de suport que em sembla que puja uns sis mil euros l'any. Déu n'hi do el lloguer del pis. A banda dels dos-cents quaranta que pago jo cada més a través de la fundació lar. EM sembla que es perden molts diners dels contribuents en aquestos casos i que la gent en viu molt. A viam si ho retallen també hehe Ja porto trenta-sis minuts teclejant. En un altre moment us explico més coses. QUe tingueu tots/es molta salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada