dilluns, 27 d’agost de 2012

Primer aniversari sense consum... avui faig un any!

Hola. Avui fa exactament un any que no consumeixo cocaïna. Per a la onomàstica del consum d'alcohol caldrà esperar fins al gener, quan em prenia cada dia vint-i-set, un cigaló de Baileys per celebrar-ho. Certament es tracta d'un camí que no he fet sol. M'hi han ajudat molt la Fundació Lar, La Mancomunitat La Plana, l'Ajuntament de Tona i la Fundació Altaïa. La fundació Lar, ha col·laborat molt intensament no deixant-me remenar cap cèntim des de l'últim consum i fins que ha estat inevitable. Així, abans de deixar el consum durant l'estiu passat amb els diners que guanyava fent de jardiner, de pintor i de ajudant cossetxador, em va retallar l'assignació de seixanta euros setmanals que es gastaven en tabac, menjar i benzina i oli per la màquina de segar l'herba de casa primerament, van deixar d'ésser assignats i es va passar, am la col·laboració de l'Ajuntament de Tona que es feia càrreg de la despesa, es va passar deia a trenta euros setmanals que administrava la Mancomunitat La Plana i que per mitjà de la Fina, una de les seves treballadores, es dedicaven gairebé integrament, -cap al final cuatre o cinc euros me'ls escaquejava per tabac amb els canvis de les diferents compres- anaven integrament deia a comprar menjar al Lidl de Vic i al Bonarea de Tona. La Fina va dur a terme una tasca inestimable acostumant-me a fer una compra equilibrada malgrat tot ara no puc seguir fent en la seva totalitat ni amb la mateixa intensitat, perquè, per exemple, sempre en guardo nou o deu per a cafès del dematí i locutoris ara que no tinc internet al pis de Manresa on resideixo des del mes d'Abril. Després de passar-me uns sis mesos abstinent, a partir de la data del dos d'abril, vaig començar a rebre l'ingrés de trenta euros setmanals altre cop a la llibreta, una llibreta amb que no puc per exemple operar amb els caixers automàtics i que no em costa ni un cèntim en despeses de manteniment que ara utilitzo a Manresa, i que fins ara fa dos mesos, aquests trenta euros incloïen per la meva part la despesa setmanal en tabac -uns catorze euros,- diners destinats de part meva. D'uns dos mesos cap aquí he continuat rebent els trenta euros setmanals i s'ha passat a subministrar-me la quantitat de un paquet de tabac al dia que em porta la Berta, l'auxiliar de tutoria cada quatre setmanes. Haig de presentar els tiquets de compra corresponents a la despesa en alimentació a la auxiliar d'infermeria de la Fundació Althaïa malgrat que normalment, fins i tot ara que no compro tabac, pujaven a quinze euros setmanals. Així, pràcticament, no s'ha consumit perquè no tenia diners ni prous, malgrat que és cert que aquest any, i fins a finals de juny, havia també treballat de jardinar altra vegada. Així la situació de risc es produïa cada cop que cobrava dels veïns aquest any i, com he dit, fins al juny. Creïeu-me si us dic que havia tingut temptacions de consumir per aquelles dates cada vegada que cap al tard en acabar la feina, cobrava i me n'anava al poble a prendre'm una cervesa amb llimona sense alcohol. Mentre era a la barra o a la terrassa fumant-me una cigarreta em ballava pel cap què passaria si consumís. Vaig concloure que per mig gram no m'hi posava i segurament si com es va evitar degut a circumstàncies -positives ara,- de cobrar una suma de més de cinquanta euros junts per exemple en fer la tanca del jardí, que va fer el jardiner de la Consol, i, tasca de la que em vaig desentendre amb molta vista i donada la impossibilitat que va esdevenir-se donat que en principi, suposo que recordareu aquí al bloc, no s'havien de pagar les despeses de la casa de Tona i la Fundació Lar, altre cop, em denegava l'autorització d'estar-me més de dues nits fora del pis i per tant no poder fer la tanca que duu més dies de feina ni estar-me a Tona tant de temps doncs es projectava de no pagar els rebuts per exemple d'aigua i llum... doncs fora. Així no considero encara madurat el tema de la possibilitat de consum, tot i que està molt ben encaminada. Salutacions cordials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada